اقدامات لازم در هفته اول بعد از عمل جراحی بینی

اقدامات لازم در هفته اول بعد از عمل جراحی بینی

اقداماتی که بعد از عمل جراحی زیبایی بینی لازم است توسط شما و یا جراحان انجام گیرد را به اختصار در این مقاله توضیح خواهم داد

رعایت این موارد باعث میشود که دوره نقاهت بعد از عمل و بهبودی بینی را به سرعت و به خوبی طی کنید.

اولین اقدامات درست بعد از عمل شروع میگردد که با گذاشتن کمپرس سرد در کنار بینی و زیر چشم از تورم و کبودی بعد از عمل پرهیز میشود. دقت نمایید کمپرس سرد را بر روی پیشانی نگذارید تا باعث سر درد نشود.بهتر است کمپرس سرد را بر روی پارچه ای گذاشته و روی پوست صورت گذاشته تا اثرات سرمای زیاد کمپرس یخ باعث آزار پوست نگردد.

نکات مهم جهت بهبودی کامل بعد از عمل بینی

  • استفاده از کمپرس یخ : این کمپرس را هر یک ربع ساعت گذاشته و سپس برداشته شود.حداکثر مدت زمان استفاده از کمپرس سرد 2 تا 3 روز بعد از عمل میباشد.
  • استفاده از کمپرس گرم در صورت نیاز: بعد از این مدت در صورتی که زیر چشم کبود شده باشد میتوان از کمپرس گرم استفاده نمود در غیر اینصورت از کمپرس گرم استفاده نکنید.
  • داروهای تجویز شده بعد از جراحی بینی  :  داروهای تجویز شده بعد از عمل زیبایی بینی را باید بعد از شروع رژیم غذایی حدود 6 ساعت بعد از عمل جراحی بینی شروع کرد.این دارو ها شامل کپسول های آنتی بیوتیک و قرص های مسکن و قرص های سرماخوردگی و قطره بینی و نيز قرص پردنيزولون ٥ ميلى گرم جهت كاهش تورم صورت هست.قرص پردنيزولون (prednisolon) از جنس كورتون بوده و روزى دو عدد يكى صبح و يكى شب به مدت ٥ روز تجويز مى شود.كپسول ترانگزاميك اسيد (tranexamic acid)٥٠٠ميلى گرم هر ٨ساعت يك عدد تا سه روزبراى پيش گيرى از خونريزى استفاده نماييد.
  • مصرف آنتی بیوتیک : کپسول آنتی بیوتیک را تا یک هفته مصرف نمایید و قرص سرماخوردگی را جهت کاهش عطسه و آب ریزش از بینی تا چند روز بعد از درآوردن پانسمان داخل بینی ادامه دهید.
  • برداشتن پانسمان بعد از 1 الی  2 روز : یک تا دو روز بعد از عمل پانسمان داخل بینی برداشته میشوند و جهت پیشگیری از خون ریزی احتمالی از قطره های فنيل افرين تجویز شده استفاده نمایید.این قطره ها را حداکثر تا 3 روز استفاده نمایید و بیشتر مورد استفاده قرار نگیرد.
  • استفاده از سرم شستشوی بینی : بعد از برداشتن پانسمان  یا مش بینی ، از سرم شستشوی بینی استفاده نمایید.بهترین روش جهت شستشوی بینی با سرنگ و به آرامی میباشد و حداقل دو بار در روز باید استفاده نمود.

برخی از خدمات دکتر گلی متخصص جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی فانتزی

انحراف بینی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی شکسته

منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم .

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مریم سعیدی
مریم سعیدی
5 سال ها گذشته

سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین