جراحی بینی در دوران بارداری

آیا جراحی بینی در دوران بارداری امکان پذیر است؟

جراحی بینی در دوران بارداری : اغلب خانم های مراجعه کننده جهت عمل جراحی زیبایی بینی در مورد زمان حاملگی بعد از عمل سوال می کنند که چه مدتی بعد از زایمان می توانند عمل جراحی بینی را انجام دهند؟ و آیا در حین بارداری نیز می توانند عمل زیبایی بینی را انجام دهند؟

توصیه های دکتر محمد گلی درباره بارداری و جراحی بینی

 

عمل بینی حين باردارى

در ابتدا باید گفت که در حین بارداری هرگونه عمل جراحی بینی ممنوع است .و مراجعه کنندگان در صورتی كه نسبت به بارداری خود مطمئن نیستند باید تست حاملگی انجام دهند ودر صورت منفی بودن آن می توان نوبت عمل داد.

عمل بينى بعد از زايمان

در مورد خانم هایی که زایمان داشته اند نیز بهتر است حداقل ٢ماه از زایمان گذشته باشد و نیز تا ٢٤ ساعت بعد از بی هوشی نباید شیردهی داشته باشند.

باردارى بعد از جراحی بينى

اما کسانی كه بعد از عمل جراحی بینی قصد بارداری را دارند بهتر است حداقل شش ماه از عمل جراحی زیبایی بینی گذشته باشد. البته زود تر از این مدت بارداری نیزمی توان باردار شد.

اما نکته ای که وجود دارد آن است که بعد از عمل بينى تورم و برآمدگی در بینی و اطراف آن وجود دارد. حاملگی نیز باعث افزایش تورم در کل بدن به خصوص صورت می شود.

 

جراحی بینی در دوران بارداری

 

به این خاطر تا اتمام حاملگی و حتی چند هفته بعد از حاملگی تورم صورت وجود خواهد داشت . به عبارتی دیگر تورم بینی طولانی تر خواهد بود و به نظر در حین حاملگی بینی بزرگ تر شده است.

این نکته را باید یاد آور شد که تورم ناشی از بارداری بعد از اتمام حاملگی فروکش می کند و هیچ گونه اثر سویی بر روی بینی ندارد.

تورم حین حاملگی باعث گرفتگی بینی می شود که در بیماران با تورم داخل بینی به خاطر جراحی بینی باعث مشکل تنفسی بیشتری برای خانم های باردار می شود.

به این دلیل بهتر است حداقل شش ماه تا یک سال بعد از جراحی بینی تصمیم به بارداری گرفت تا هم مشکلی برای بارداری و هم مشکلی برای ظاهر و داخل بینی پيش نیاید.

 

نظرات بسته شده است.